چه کسانی وام 200 میلیونی مسکن برای فرزند سوم دریافت می کنند؟


وام مسکن فرزند سوم که نوعی وام است امسال با پرداخت کمتر از یک میلیون اقساط ماهانه متقاضی با احتساب بازپرداخت 20 ساله به 200 میلیون تومان افزایش یافته است. البته شرایط اخذ وام مسکن برای فرزند سوم همچنان به گونه ای است که در صورتی که متقاضی در حال حاضر دارای تاسیسات غیر مستقر در حوزه مسکن باشد یا ملک به نام وی ثبت شده باشد، از لیست متقاضیان واجد شرایط خارج می شود.

شرایط جدید وام مسکن برای فرزند سوم

شرایط وام مسکن برای فرزند سوم تاکنون سه موضوع اصلی را مطرح کرده است. ابتدا از طریق سامانه جامع پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی که اطلاعات آن در اختیار بانک ها قرار می گیرد، مشخص می شود که متقاضی در حال حاضر ملک را به نام خود دارد یا خیر. نکته دوم اینکه با استعلام از سامانه سمت بانک مرکزی مشخص می کنند که متقاضی در حال حاضر ابزار فعال دارد یا خیر. شرط سوم دریافت تسهیلات دولتی، زمین و تسهیلات یارانه ای از سوی متقاضی بود که با تصمیم بانک مرکزی حذف شد. مسئولان بانک مرکزی می گویند چون اصل قانون حمایت از جوانان و خانواده بر فرزندآوری تاکید دارد، به این نتیجه رسیدیم که این بند حذف شود تا فرزند سوم مسکن داده شود و روز چهارشنبه هفت تیر دستورالعمل جدید را به بانک ها ابلاغ کردیم.

البته شرایط وام مسکن برای فرزند سوم به همین جا ختم نمی شود. شرط مهم دیگر این است که تاریخ تولد فرزند سوم یا فرزندان بعدی در تاریخ 1/1/99 یا بعد از آن باشد. به نوبه خود، وام مسکن برای فرزند سوم به شرطی اعطا می شود که نرخ باروری شهری که پدر یا فرزند در آن متولد شده است از 2.5 تجاوز نکند. به بیان ساده، اگر متقاضی ساکن استان هایی مانند سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی یا هرمزگان باشد، نمی تواند برای فرزند سوم وام مسکن دریافت کند، اما این گزینه برای متقاضیان ساکن سایر استان ها وجود دارد.

وام مسکن برای فرزند سوم از محل پس انداز و سپرده های جاری سیستم بانکی داخلی تامین می شود. یعنی نوعی وام است و اساسا برای خرید، ساخت و حتی اجاره آپارتمان در نظر گرفته شده است. مستاجر متقاضی وام باید قرارداد اجاره را به بانک ارائه کند. فرد متقاضی وام مسکن برای فرزند سوم باید به بانک اظهارنامه بدهد و آپارتمان فرزند سوم با ارائه پروانه ساختمانی معتبر و مدارک مالکیت به متقاضیان ساخت مسکن پرداخت می شود.

قسط سوم وام مسکن برای فرزند

پرداخت وام مسکن فرزند سوم با کارمزد چهار درصد محاسبه می شود. متقاضی باید حداکثر تا 20 ماه اقساط خود را بازپرداخت کند و قرض الحسنه برخلاف سایر وام ها بدون بهره است.

اقساط وام مسکن فرزند سوم را می توان در مدت کوتاه تری به بانک برگرداند، اما اگر متقاضی همان سقف 20 ساله یعنی 240 ماه را انتخاب کند، باید 909000 PLN پرداخت کند. قسط.

البته اقساط وام مسکن فرزند سوم در ماه های اول هر سال با ماه های دیگر متفاوت است که می توان این ماه ها را استثنایی در نظر گرفت. به عنوان مثال، اقساط وام مسکن فرزند سوم در ماه اول بالغ بر 800000 PLN است. تومان. در ماه سیزدهم، یعنی ماه اول سال دوم، اقساط وام مسکن فرزند سوم به 760000 PLN کاهش می یابد. مقدار کمی 400000 تومان.

به این ترتیب پرداختی های وام مسکن فرزند سوم در نهایت پس از 20 سال به 284 میلیون تومان می رسد و به این ترتیب متقاضی وام پس از 20 سال دقیقاً 84 میلیون تومان به عنوان کارمزد برمی گرداند.

نحوه دریافت وام مسکن برای فرزند سوم

ثبت وام مسکن فرزند سوم با مراجعه شخصی متقاضی به بانک آغاز می شود. بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، فرد متقاضی وام مسکن برای فرزند سوم باید در مرحله اول به یکی از بانک های مسکن، کشاورزی، تعاون، صادرات، تجارت و پست مراجعه و وام مسکن دریافت کند. فرزند سوم نیازی به ثبت نام در هیچ سیستمی ندارد.

ثبت وام مسکن برای فرزند سوم نزد بانک ها نیازمند چندین مدرک هویتی است. اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه والدین و اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه فرزند سوم به بالا کلیه مواردی که باید هنگام مراجعه به بانک ارائه شود و در صورت درخواست وام مسکن برای فرزند سوم کافی نیست، داشتن سفته کفایت می کند. از این لحظه روند نظارت و راستی‌آزمایی بانک‌ها آغاز می‌شود. همانطور که بانک مرکزی می گوید متقاضیانی که دارای تسهیلات یا املاک فعال به نام خود باشند از متقاضیان حذف خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید