برندهای چری در بریتانیا پیشروی می‌کنند، عرضه فونیکس FX‌ در ماه‌های آتی


شرکت چینی چری مدتی پیش به‌صورت رسمی وارد بازار خودرو بریتانیا شد. این برند از طریق دو زیرشاخه خود یعنی جیکو و اومودا در بازار خودرو بریتانیا حضور دارد. خودرو شاخص برند اومودا برای مشتریان ایرانی، چری اومودا 5 یا همان فونیکس FX‌ است. خودروهای جیکو نیز توسط ماموت‌خودرو و با برند لوکانو به بازار ایران خواهند رسید. هم‌زمان با توسعه برندهای مختلف چری نظیر جتور، اومودا و جیکو در بازار ایران، چینی‌ها بازار بریتانیا را نیز هدف قرار داده‌اند.

لوکانو 7

چری تصمیم دارد تا سال 2025، هشت مدل از محصولات خود را به بازار بریتانیا عرضه کند. این خودروها شامل محصولات بنزینی، هیبریدی و الکتریکی هستند. تمامی محصولات چری در بریتانیا، شاسی‌بلندهای ترکیبی مقرون‌به‌صرفه خواهند بود. محصولات اومودا علاقه‌مندان به مد را جذب می‌کنند، درحالی‌که خودروهای جیکو عملکرد مناسبی در مسیرهای خارج جاده‌ای دارند.

فونیکس FX‌ برای تطبیق با جاده‌های بریتانیا آماده می‌شود

چری تاکنون 65 نمایندگی رسمی را در سراسر بریتانیا افتتاح کرده است و برنامه دارد تعداد نمایندگی‌هایش را تا پایان سال 2024 میلادی به عدد 100 برساند. نخستین خودروهای چری برای انگلیسی‌ها نیز اومودا 5 (فونیکس FX) و جیکو 7 (لوکانو 7 در بازار ایران) هستند. این خودروها با شاسی‌بلند محبوب و پرفروش بازار انگلستان یعنی نیسان قشقایی به رقابت خواهند پرداخت.

«پیتر ماتکین»، رهبر تیم مهندسی چری و مهندس سابق جگوار لندروور قول داده است که این دو مدل به‌طور ویژه برای جاده‌های بریتانیا تنظیم شوند. خودروهای بریتانیا دارای تنظیمات سفارشی دمپر(ضربه‌گیر)، نوع فنر و نوع بوش خواهند بود. همچنین تنظیماتی در میله‌های ضد رول انجام شده است تا با سلیقه اروپایی تطبیق پیدا کنند. همچنین سیستم سرگرمی خودروها مطابق سلیقه بریتانیایی‌ها بومی‌سازی خواهد شد. این بومی‌سازی شامل طراحی مجدد عناصر کلیدی کنترل‌های صفحه لمسی نیز می‌شود.

فونیکس FX‌

چری اومودا 5 همانند فونیکس FX در بازار ایران، با موتور 1.6 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر به قدرت 187 اسب‌بخار در بریتانیا عرضه می‌شود. از سال آینده میلادی، انگلیسی‌ها می‌توانند اومودا 5 را با موتور 1.5 لیتری هیبریدی نیز خریداری کنند. نسخه هیبریدی فونیکس FX در بریتانیا با قیمت 24 هزار پوند (یک میلیارد و 840 میلیون تومان) عرضه خواهد شد. قیمت اومودا 5 بنزینی نیز کمتر از 20 هزار پوند (یک میلیارد و 540 میلیون تومان) خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید