رضایت مسئولان زیارتی کشور از خدمات رسانی به زائران


به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا رضایی رئیس عملیات حج 1402 با بیان اینکه کیفیت خدمات رسانی به زائران ایرانی در سفر حج امسال نسبت به سال های گذشته بهتر است، گفت: خوشبختانه در ایام تشریق مطلوب است. شرایطی برای زائران ایرانی فراهم شد که باعث خوشحالی آنها شد.»

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: برنامه ریزی برای خدمت رسانی بهتر به میهمانان الرحمن از مدت ها قبل انجام شد و در ایام منتهی به ایام تشریق بازرسی های زیادی از محل اسکان و سایر موارد مرتبط انجام شد. امری بود و نتیجه آن رفاه بود و زائران ایرانی آرامش بیشتری نسبت به قبل داشتند.

رضایی ادامه داد: با تغییر شرایط تغذیه و استراحت زائران در ایام تشریق، سعی شد از پروتئین بیشتر از جمله گوشت در وعده های غذایی آنها استفاده شود تا ساختار بدنی آنها دچار کهولت نشود.

رئیس عملیات حج 1402 وضعیت سلامت زائران پس از ایام تشریق را مطلوب توصیف کرد و گفت: در این قسمت به فضل الهی و تلاش شبانه روزی همکاران و کادر درمانی، سلامت زائران در حد مطلوبی بود. با توجه به گرمای شدید و سن بالای زائران انتظار می رفت تعداد بیماران افزایش یابد، اما به فضل الهی همه چیز به خیر گذشت.

وی با بیان اینکه چند تن از زائران دچار گرمازدگی شدند افزود: با توصیه ها و تذکراتی که مدیران کاروان و کارکنان به زائران ارائه کردند و ملاحظات بهداشتی در نظر گرفته شد، زائران روزهای خود را به سلامت در تشریق پشت سر گذاشتند.

رضایی همچنین با ابراز خرسندی از ارائه خدمات اتوبوسرانی به ضیوف الرحمن گفت: حدود 600 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران به عتبات عالیات برنامه ریزی شده بودند و زائران را طبق برنامه به منا و عرفات رساندند و بدون مشکل بازگشتند. آن ها موافقند.

رئیس حج 1402 به نتایج خوب گروه راهنمایان حج اشاره کرد و افزود: به همت این عزیزان در سفر حج امسال زائری گمشده نداشتیم و کسانی که در خیمه های خود گم شده بودند به سرعت بازگردانده شدند. توسط راهنماها به جایگاه خود می رسند.” محل سکونت خود را جابجا کردند.

رضایی زمان بازگشت اولین زائران به ایران را در سحرگاه 21 تیرماه اعلام کرد و گفت: زائران شهرهای ساری و یزد اولین گروهی هستند که از فرودگاه مدینه به کشور بازگشتند سپس از 22 تیرماه پروازها نیز آغاز می شود. به جده، و زائران با پرواز بسیاری به کشور باز خواهند گشت.

وی با ارائه آمار به پخت و توزیع غذا برای زائران اشاره کرد و افزود: طبق روال برای هر وعده غذایی 87 هزار و 541 زائر طبخ شد که فقط برای زائران و مسئولان در نظر گرفته شده بود و روزانه چهار میلیون و 377 هزار پرس غذا. همچنین برای خادمان و افراد همکار با سازمان حج انجام شد که در مجموع در هر وعده غذایی حدود 92000 وعده غذایی حاصل شد.

رضایی در پایان با ابراز خرسندی از همکاری مسئولان کشور میزبان سفر حج امسال، گفت: زائران ایرانی مدینه منوره ابتدا تا زمان خروج از عربستان در مکه می مانند و پس از انجام اعمال خود در مکه، عازم مدینه می شوند. پس از پنج روز اقامت در این شهر و زیارت معبد پیامبر و ائمه بقیع به ایران بازگردند.

انتهای پیام/




این مقاله را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید