نقش گروه های مردمی در تبلیغ اسلام – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی شامگاه پنجشنبه در همایش سالگرد سازمان تبلیغات اسلامی به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امام راحل معتقد بودند مردم می توانند کارهای بزرگی انجام دهند، اظهار داشت: مردم می توانند کارهای بزرگی انجام دهند. «اگر ما فکر می‌کردیم که گروه یا سازمانی ایجاد شده و قرار است همه فعالیت‌ها توسط این سازمان انجام شود، امام را درست درک نکرده‌ایم.

وی شعار نهضت سوادآموزی را «همه با هم نهضت سوادآموزی» عنوان کرد و ادامه داد: مردم بایستند، گره های بزرگ را باز کنند و مشکلات را حل کنند، البته این موضوع می تواند راه فراری باشد برای مسئولی که به وظیفه خود عمل می کند. به درستی انجام نشده است، بنابراین نباید از مطالبه مسئولان عقب نشینی کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: باید مسئولان را ملزم به انجام صحیح وظایف کرد اگر یا خیر، خاطرنشان کرد: حضور و عنایت مردم حافظ کشور است، اینکه عده ای خود را موظف به حفظ کشور می دانند، ایده بلند و متفاوتی است.

وی با بیان اینکه تبلیغ اسلام فقط روحانیت نیست، گفت: گروه ها و گروه هایی هستند که اسلام را تبلیغ می کنند، اگر رویکرد یک نهاد انقلابی از این دست ایجاد شود، باید در مورد نحوه تبلیغ مردم بحث کرد. توسط امام، حمایت از گروه های جهادی مردمی است وگرنه اهداف محقق نمی شود.

قمی افزود: سازوکاری که اسلام ایجاد کرده بر اساس آن استLicom الناس بصورت اقساطییعنی مردم بایستند و وارد عمل شوند و عده ای هم گاهی از مردم جلو می افتند و گاهی هم از حرکت مردمی حمایت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید