تسلیم سرکرده گروهک جدایی طلب ضد ایرانی به نیروهای اقلیم کردستان – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های اقلیم کردستان گزارش دادند که عمر ایلخانی زاده سرکرده گروهک کارگران کردستان پس از درگیری مسلحانه بین ۲ گروه تروریستی و تجزیه طلب «کودستان زحمتکشان» و «کردستان» تسلیم نیروهای امنیتی اقلیم کردستان شد. کارگران انقلابی».

گفته می شود که اکنون کل منطقه زرگویزله (محل درگیری) تحت کنترل نیروهای امنیتی اقلیم کردستان است و نیروهای هر یک از این دو نیرو خلع سلاح شده اند.

منابع خبری در اقلیم کردستان صبح امروز گزارش دادند که دو گروهک تروریستی ضدایرانی (هر دو از شاخه های گروهک کومله) در پی اختلافات داخلی در اقلیم کردستان عراق و در روستایی نزدیک مرزهای ایران وارد درگیری شدید مسلحانه شده اند.

بر اساس آخرین گزارش ها در این درگیری دست کم 2 نفر کشته و 2 نفر زخمی شدند.

شعبه کومله ” زحمتکشان کردستان ” روز گذشته گزارش داد که تلاش ها برای ادغام این شعبه ناکام مانده و به خودی خود به فعالیت خود ادامه می دهند.

پیش از این رسانه های اقلیم کردستان عراق گزارش های زیادی از درگیری داخلی کومله منتشر کرده بودند و این گزارش ها حاکی از آن است که درگیری مسلحانه بین گروهک تروریستی کومله زته کاشان به رهبری عمر ایلخانی زاده و گروه شورش کومله به رهبری عبدالله مهتدی، دو کشته و تعداد زیادی زخمی

البته این تعارض ابعاد پیچیده دیگری نیز دارد. یکی از آنها این است که ایلخانی زاده با نیروهایش مخالف بود و می خواست به سمت مهتدی برود اما در محاصره نیروهای خودی قرار گرفت و نگذاشتند برود. (جزئیات بیشتر)

دیدگاهتان را بنویسید