پرواز 117 X-S1


23 ژوئن 1949، هواپیمای فضایی X-S1 او برای 117 بار پرواز کرد.

X-S1 که بعدها Bell-X1 نام گرفت، اولین هواپیما از سری X-plane بود. این سری از هواپیماها برای آزمایش و مطالعه فناوری های جدید ساخته شده اند.

X-S1 یک هواپیمای فضایی مجهز به موشک بود که می توانست سریعتر از سرعت صوت پرواز کند. اولین خلبانی که با این هواپیما با دیوار صورتی سقوط کردچاک یگر” بود.

یک هواپیما در ایستگاه تحقیقاتی پرواز با سرعت بالا ناکا، در جنوب پایگاه هوایی ادواردز، در لبه دریاچه خشک راجرز در صحرای موهاوه.

از راه دوررابرت شامپایندر طول پرواز 117، او پایداری و قابلیت کنترل هواپیما را در سرعت های مافوق صوت آزمایش کرد. او حتی موفق شد چند شیرین کاری مانند کشش و رول انجام دهد.

در مجموع 157 پرواز برای X-S1 انجام شد. این داده ها اطلاعاتی را برای طراحی های آینده جنگنده های ایالات متحده و همچنین طراحی فضاپیماها فراهم می کرد.

تکنیک های تحقیقاتی مورد استفاده در برنامه X1 الگویی برای تمام پروژه های بعدی شد. این شیوه ها همچنین به ایجاد برنامه فضایی ایالات متحده در دهه 1960 کمک کرد. داده های پرواز جمع آوری شده توسط NACA در طول آزمایش های X-1 در توسعه هواپیماهای جنگنده آمریکایی در نیمه دوم قرن بیستم بسیار ارزشمند بود.

دیدگاهتان را بنویسید