هیوندای سخاوتمند شده است



شرکت هیوندای موتور سرمایه گذاری در خودروهای الکتریکی را به 28 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، هیوندای موتور سرمایه گذاری سالانه خود در زمینه برق رسانی را نزدیک به دو سوم افزایش می دهد و به عنوان بخشی از استراتژی خود برای افزایش فروش خودروهای الکتریکی در دهه آینده، 28 میلیارد دلار هزینه می کند.

این خودروساز کره ای اعلام کرده است که هدف فروش خودروهای برقی خود را از 1.87 میلیون دستگاه به 2 میلیون دستگاه تا سال 2030 افزایش داده است.

هیوندای موتور در بیانیه ای اعلام کرد، از آنجایی که تقاضای جهانی برای خودروهای الکتریکی سریعتر از پیش بینی های بازار رشد می کند، هیوندای موتور در حال افزایش هدف فروش خود در سال 2030 است. برای دستیابی به این هدف، هیوندای قصد دارد تولید محلی خودروهای الکتریکی را در سه بازار کلیدی در ایالات متحده، اروپا و کره جنوبی افزایش دهد، زیرا کشورهای بیشتری در نظر دارند مشوق هایی را برای خودروهای تولید داخل ارائه کنند.

در آمریکا؛ بزرگترین بازار کشور، تولید خودروهای برقی با تنها 0.7 درصد امروز، سه چهارم کل تولید خودروی کشور را تا سال 2030 به خود اختصاص خواهد داد.

جیهون چانگ، مدیرعامل هیوندای موتور گفت که این خودروساز قصد دارد خودروهای خود را با استاندارد شارژ آمریکای شمالی تسلا سازگارتر کند. چانگ به سرمایه گذاران گفت: چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، تا سال 2016 بسیار سودآور بود، اما نه اکنون که این خودروساز سهام را به رقبای داخلی از دست داده است.

هیوندای قصد دارد طی 10 سال آینده 9.5 تریلیون وون (7.4 میلیارد دلار) سرمایه گذاری کند تا باتری ها را رقابتی تر کند و باتری های نسل بعدی را توسعه دهد.

بر اساس گزارش رویترز، هیوندای قصد دارد تا سال 2028 و پس از آن بیش از 70 درصد باتری های خود را از طریق سرمایه گذاری مشترک تامین کند. هیوندای همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 به حاشیه سود عملیاتی حداقل 10 درصدی در صنعت خودروهای الکتریکی دست یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید